Als elektricien kom je bij verschillende klanten over de vloer. Of je nu als zzp’er werkt of voor een baas: het is handig als je klanten eenvoudig kunt laten betalen, terwijl je nog op locatie bent. Vaak lijkt het veel gedoe te zijn, het zorgen voor een werkende betaalmethode. Gelukkig kan het tegenwoordig ook op eenvoudige wijze! In dit artikel lichten we er meer over toe.
Betaling ontvangen via mobiele telefoon
Het werkt natuurlijk het makkelijkst als je de betalingen via je mobiele telefoon kunt ontvangen. Deze heb je immers toch al bij je; je hoeft zo verder geen extra apparaten mee te nemen onderweg. Met de myPOS Glass is deze betaaloptie een mogelijkheid. Dit is een software-POS, ook wel soft-POS genoemd, waarmee je de betalingen op je telefoon kunt ontvangen via kaarten, mobiele wallets en draagbare NFC-apparaten. Je hebt geen dongels, kabels of andere apparatuur nodig. Het gaat enkel om de app die je op je telefoon moet installeren. Een handige, moderne optie voor betalingen op locatie bij de klant.
Verzekerd van directe betaling
Het voordeel aan de directe mogelijkheid tot betaling, is dat je er zeker van bent dat je na afloop van het bezoek aan de klant niet achter het geld aan hoeft te gaan. De klant kan immers meteen afrekenen: er bestaat geen kans dat achteraf wordt vergeten om het bedrag over te maken. Voor jou is het nauwelijks extra moeite, je hebt immers alleen je telefoon nodig. Geen zorgen dat je je pinapparaat bent vergeten. Je hebt al genoeg andere spullen om aan te denken die je mee wilt nemen onderweg. Alles wat je verder thuis kunt laten, is mooi meegenomen.
Gemak voor de klant
Ook voor de klant kies je voor een stukje gemak met een dergelijk betaalsysteem. Er zijn immers steeds minder mensen die contant geld in huis hebben. De meeste mensen willen tegenwoordig met pin betalen, waarbij het belangrijk is dat je als elektricien deze betaalmogelijkheid kunt aanbieden. Zie het als een stukje service!
Verstuur eenvoudig betaalverzoeken
Voor elektriciens zijn meerdere handige betaaloplossingen. Er kan ook simpelweg een betaalverzoek verstuurd worden. Op je account, pinautomaat of mobiele app vul je het bedrag in dat de klant moet betalen. De klant ontvangt de link en kan deze zo betalen. Hierna wordt de betaling goedgekeurd, en komt het geld direct op de myPOS-rekening terecht.